a7lashella

مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجو منك أن تعرّف نفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه وسنسعد بذلك فى منتديات أحلى شلة .


نورتوا المنتدى
يسعدنا أن تنضم إلى أسرتنا بالتسجيل
للتسجيل فى مـنـتـديــات أحلى شلة
و إذا كنت مسجل لدينا لا تبخل علينا بالدخول



 
الرئيسيةHomeالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 سبع فوايد للامتحانات

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
hsnaa
...::| عضو نشيط |::...
...::| عضو نشيط |::...
avatar

الجنس : انثى
أنــــا :
مزاجى :
المتصفح المفضل :
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 21/02/2009
عدد الرسائل : 582

مُساهمةموضوع: سبع فوايد للامتحانات   الجمعة يونيو 05, 2009 10:09 pm

[size=12]أولاً
موسم الامتحانات أعظم فرصة على الإطلاق للنوم،ولا نوم أهل الكهف كده، أول ما يبدأ الشهر اللي قبل الامتحان تلاقيك بتنام بالعشرين ساعة وبتصحى ساعتين علشان ترجع تنام تاني كنوع من التغيير يعني، والحجة الجاهزة: امتحانات.. والواحد بيعوّض في النوم عشان يعرف يذاكر
*******
ثانياً
الامتحانات فرصة هايلة لهواة الاكتئاب والسوداويين لممارسة هوايتهم المفضلة في الاكتئاب والإكئاب في نفس الوقت.. لو حد سألك مالك؟ متسيبهوش إلا وهو متأكد إنك ساقط ساقط وإن مستقبلك ذهب مع الريح بلا رجعة وإنك"مفقود مفقود مفقود" ياولدي، ومتقلقش.. براحتك أوي في العياط لو عايز واللطم كمان مفيش مانع
*******
ثالثاً
لو طبقت القاعدة اللي فاتت باحترافية هتلاقي القاعدة التالتة هلت عليك بفوايدها، بما انك هتعيش دور المكتئب المخنوق اللي مش طايق نفسه ولا حياته ساعتها ممكن تتسرب من البيت كل يوم باليل بحجة إنك متضايق ومحتاج تشم هوا بعيد عن الكتب والبيت والمذاكرة أو ترجع برضو للفايدة رقم واحد، عندك أوبشنز كتير.. وهيّص ياعم براحتك.. دي امتحانت
*******
رابعاً
وانطلاقا من القاعدة التالتة ممكن تستهلك حجة إنك مش فاهم حاجة في المادة وعايز تذاكر مع اصحابك، وقتها بقى ممكن تعيشوا براحتكوا على أي قهوة أو مول، ولو الأمور ماتظبطتش ابقوا برروا حكاية المول دي إن عندكم مادة مقررة اسمها علم الاجتماع في ظروف مواتية للتواصل مع قوى الشعب، طبعا الظروف دي عبارة عن السجاير أو وجود النصف الثاني من المجتمع
*******
خامساً
عندك نت؟.. حلو أوي، الامتحانات بتهيأ لك الفرصة عشان تستخدم جملة: بجيب حاجات للمادة من على النت.. كل ما تحب تقعد عليه بس خلي بالك لازم تكون منطقي ومقنع لأن مفيش حد بيقعد ست سبع ساعات بيجيب في صفحتين من النت، الأهالي مبقوش طيبين وبيصدقوا الحاجات دي زي زمان للأسف
*******
سادساً
الامتحانات بتتيح لك الفرصة تعيش حياة بوهيمية خالصة، ولمناهضي النضافة ممكن تستعبط وتسيب فروتك.. شعرك يعني.. زي ماهو من غير حلاقة بحجة إنك معندكش وقت تسرّحه والتفاهات دي، أو تطلق لدقنك العنان وأهو بالمرة بتدّي منظر وقور.. قال يعني الواد طاحن نفسه في المذاكرة وهلكان ياحبة عيني
أما لهواة ترييح الجمجمة ممكن تروح تجيب شعرك ع الزيرو بحجة برضو إنك مش فاضيله، بكدة هتوفر تمن كيلو الجيل اللي بتنقع شعرك بيه كل مرة وانت نازل الشارع
*******
سابعاً
مخك شغال طول السنة زي النحلة في التفكير، بمعنى انك بتفكر في كل حاجة إلا الدراسة ولا تقلق خااالص في الامتحانات مش هتلاقي وقت تهرش أصلاً، يعني لا هتفكر في البت اللي سابتك ولا الواد صاحبك الندل، ولا انتي هتفكري في العريس اللي مبيجيش وعلانة اللي اتجوزت قبليكي مع انك احلى منها
*******
شفتوا بقى ان انتوا اللي بتتبطروا ع النعمة وتقعدوا تلعنوا في ايام الامتحانات وسنين الامتحانات و الكلية والدراسة والعيش والعيشة واللي عايشينها؟.. انا متأكدة ان موسم الامتحانات اللي جاي هتحسوا بقيمة امتحاناتكم وتقولوا ياريت السنة كلها امتحانات، وعلى رأي المثل اللي بيقول: ياناكر خيري بكرة تشوف زمانى من زمن غيرى..بكره اما تتخرجوا هتحسوا بالضياع من غيرها[/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ziko
...::| عضو ذهبي |::...
...::| عضو ذهبي |::...


الجنس : ذكر
أنــــا :
مزاجى :
المتصفح المفضل :
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 04/02/2009
عدد الرسائل : 2980

مُساهمةموضوع: رد: سبع فوايد للامتحانات   السبت يونيو 06, 2009 12:28 am

هههههههههههههههههه
جميل اوى يا حسناء كلام زى العسل
وفعلآ تيجى ايام الامتحانات ويبقا الواحد عايز ينام
ولما تخلص يقول امال فين النوم اللى كان الواحد عايز ينامة
وها ايام وهتعدى وربنا يعديها على خير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لوجين
...::| عضو فعال |::...
...::| عضو فعال |::...
avatar

الجنس : انثى
المتصفح المفضل :
العمر : 22
تاريخ التسجيل : 04/02/2009
عدد الرسائل : 1692

مُساهمةموضوع: رد: سبع فوايد للامتحانات   السبت يونيو 06, 2009 10:34 am

لا والله يا انسة حسناء
ايه الفن ده كله
لا فعلا احنا فى نعمة
وخلى باللك
فى فايدة كمان
كل الطلبات مجابة بدون نقاش
عايزة ببسيى عايزة شبسى عائلى عايزة اغير جو اتغدى فى الاهابى دولفين
معلش امتحنات بقى
والاهتمام خلى باللك من نفسك
بلاش تهتمى بالمذاكرة وتسبى نفسك
هتضيعى بعدين
واحنا بقى
بس كده من عنينا ده انا ههتم بنفسى واروش على الاخر
انتو بس تامروا

الله ينور يا انسة حسناء
رائع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hsnaa
...::| عضو نشيط |::...
...::| عضو نشيط |::...
avatar

الجنس : انثى
أنــــا :
مزاجى :
المتصفح المفضل :
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 21/02/2009
عدد الرسائل : 582

مُساهمةموضوع: رد: سبع فوايد للامتحانات   الإثنين يونيو 08, 2009 12:15 am

ههههههههههههههههههه
شكرا لمرورك يا انسه لوجين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
DEMO30
...::| فريـق الدعـم الفنـي |::...
...::| فريـق الدعـم الفنـي |::...
avatar

الجنس : ذكر
أنــــا :
مزاجى :
المتصفح المفضل :
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 27/02/2009
عدد الرسائل : 6878

مُساهمةموضوع: رد: سبع فوايد للامتحانات   الإثنين يونيو 08, 2009 12:45 pm

كله ناااام
فعلا الدراسة ممله عكس فى الخارج
ولا الدروس الخصوصية
ولا رمضان أبو العلمين مثلا
ولا ولا ولا ولا ولا ولا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
مصطفى القاضى
...::| عضو مجتهد |::...
...::| عضو مجتهد |::...
avatar

الجنس : ذكر
أنــــا :
مزاجى :
المتصفح المفضل :
العمر : 24
تاريخ التسجيل : 30/01/2009
عدد الرسائل : 260

مُساهمةموضوع: رد: سبع فوايد للامتحانات   الإثنين يونيو 08, 2009 11:44 pm

ههههههههههههههههههههههههههههههههه
موضوع واقعى بس مع إحترامى لوجهة نظر سيادتك وليكن مايكون محنا بنفهم برضه وبنعرف نتكلم لامؤخاذة
معلش بقول اى حاجة علشان انا لسة مدخلتش على التقيل حيا الله اولى ثانوى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hsnaa
...::| عضو نشيط |::...
...::| عضو نشيط |::...
avatar

الجنس : انثى
أنــــا :
مزاجى :
المتصفح المفضل :
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 21/02/2009
عدد الرسائل : 582

مُساهمةموضوع: رد: سبع فوايد للامتحانات   الخميس يونيو 18, 2009 11:58 pm

مش فاهمه قصدك يا استاذ مصطفى انا ما قولتش انكوا مش بتفهموا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hsnaa
...::| عضو نشيط |::...
...::| عضو نشيط |::...
avatar

الجنس : انثى
أنــــا :
مزاجى :
المتصفح المفضل :
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 21/02/2009
عدد الرسائل : 582

مُساهمةموضوع: رد: سبع فوايد للامتحانات   الجمعة يونيو 19, 2009 12:03 am

شكرا لمرورك يا ديمو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
DEMO30
...::| فريـق الدعـم الفنـي |::...
...::| فريـق الدعـم الفنـي |::...
avatar

الجنس : ذكر
أنــــا :
مزاجى :
المتصفح المفضل :
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 27/02/2009
عدد الرسائل : 6878

مُساهمةموضوع: رد: سبع فوايد للامتحانات   السبت نوفمبر 28, 2009 12:10 am

الشكر لله

بس انتى اكيد خلصتى دلوقتى دراسة

يا بختك

احنا فضلنا سنة وياااااااااه هنبا فى حرية تامة
مش كدا

امتى بس



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hsnaa
...::| عضو نشيط |::...
...::| عضو نشيط |::...
avatar

الجنس : انثى
أنــــا :
مزاجى :
المتصفح المفضل :
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 21/02/2009
عدد الرسائل : 582

مُساهمةموضوع: رد: سبع فوايد للامتحانات   الأحد نوفمبر 29, 2009 10:59 pm

لا انا لسه ديه اخر سنه ان شاء الله ادعولى اخلص
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
سبع فوايد للامتحانات
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
a7lashella :: المنتديات الترفيهية :: منتدى الضحك والنكت-
انتقل الى:  
المواضيع الأخيرة
» يونيفورم الفنادق (ملابس عمال المصاعد – ملابس المطعم _ينيفورم طاقم الاستقبال _ لبس الهوس
الخميس نوفمبر 16, 2017 2:47 pm من طرف ناناجمس

» Uniform طاقم التمريض وكل هيكل المستشفى 01223182572
الخميس نوفمبر 16, 2017 1:54 pm من طرف ناناجمس

» مصنع السلام لتوريد يونيفورم المصانع والشركات 37490191_ 01223182572
الخميس نوفمبر 16, 2017 12:15 pm من طرف ناناجمس

» جاكت طباخ _ بدلةاستيوار_لبس المطاعم (كميات باسعار مناسبة جداا)
الخميس نوفمبر 16, 2017 10:05 am من طرف ناناجمس

» محلات بيع ملابس المستشفيات_المصانع_الشركات_المطاعم_الامن01223182572
الأربعاء نوفمبر 15, 2017 3:22 pm من طرف jakleen

» اسعار اروب التخرجGraduationو الكابات و الاوشحه01003358542–01200561116–0233354889
الأربعاء نوفمبر 15, 2017 1:06 pm من طرف jakleen

» 01200561116مصنع يونيفورم فنادق,امن,مستشفيات,مطاعمUniforms Company in Egypt
الأربعاء نوفمبر 15, 2017 11:53 am من طرف jakleen

» شركات توريد يونيفورم بمصر _ ينيفورم الفنادق 01223182572_01118689995
الثلاثاء نوفمبر 14, 2017 3:25 pm من طرف ناناجمس

» شركة يونيفورم 3A لارواب التخرجGraduationللجامعات و المدارس01003358542–01200561116
الثلاثاء نوفمبر 14, 2017 2:33 pm من طرف jakleen

» ملابس الشيف والاستيور وطاقم المطبخ 01118689995
الثلاثاء نوفمبر 14, 2017 2:33 pm من طرف ناناجمس

» محلات لبيع اليونيفورمuniform(مطاعم_مستشفيات_مصانع_أمن_فنادق)01003358542–01200561116
الثلاثاء نوفمبر 14, 2017 1:58 pm من طرف jakleen

» مصنع السلام لتوريد يونيفورم المصانع والشركات 37490191_ 01223182572
الثلاثاء نوفمبر 14, 2017 1:53 pm من طرف ناناجمس

» محلات بيع ارواب و قبعات واوشحه التخرج في مصر01118689995– 01223182572
الثلاثاء نوفمبر 14, 2017 1:09 pm من طرف jakleen

» يونيفورم مستشفى –ununiform يونيفورم ممرضة –يونيفورم المستشفيات والمراكز الطبية والمختبرات
الثلاثاء نوفمبر 14, 2017 12:21 pm من طرف ناناجمس

» السلام لجميع انواعuniformاليونيفورم01118689995–01223182572(Uniforms Company in Egypt)
الثلاثاء نوفمبر 14, 2017 11:47 am من طرف jakleen

» تفصيل ارواب التخرج والكاب والوشاح وارواب المحامين بمصانعنا 01118689995- 01223182572
الإثنين نوفمبر 13, 2017 3:24 pm من طرف jakleen

» Uniform hosbital_ _ ينيفورم السلام _01118689995
الإثنين نوفمبر 13, 2017 3:18 pm من طرف ناناجمس

» محلات لبيع ينيفورم الفنادق بمصر 011186899995
الإثنين نوفمبر 13, 2017 2:34 pm من طرف ناناجمس

» uniformشركة يونيفورم فنادق – مستشفيات – مراكز طبية – شركات امن وحراسة – الزى المدرسى – يونيفورم مصانع 01118689995- 01223182572
الإثنين نوفمبر 13, 2017 2:02 pm من طرف jakleen

» طقم شيف _ طقم ويتر مان _ لبس طباخ _ زى موحد للمطاعم 01223182572
الإثنين نوفمبر 13, 2017 1:05 pm من طرف ناناجمس

الوقت الذى استغرقته بالموقع أحلــى شلة لكل الشلـــــة


الموضوعات المكتوبة لا تعبر بالضرورة عن رأي الموقع 


Powered by © ahlamontada ® Version 3.8.6Copyright ©2000 - 2014,
Jelsoft Enterprises Ltd.Search Engine Friendly URLs by © phpBB2 3.5.1
©2014,a7lashella, Inc.